email marketing tipy

7 tipov ako zlepšiť email marketing

Email marketing patrí medzi najefektívnejšie a najlacnejšie spôsoby oslovovania klientov. Vzhľadom na množstvo spamu, ktorého je na internete naozaj množstvo, sa zamerám najmä na cielený email-marketing na existujúcich klientov, od ktorých máme súhlas, emailovú adresu na základe prihlásenie do newslettru alebo predošlého nákupu. Veľmi zjednodušene - pre úspešnú email marketingovú kampaň stačí poslať relevantný a pútavý email vhodnému publiku v správny čas 😉 Ak vám toto všeobecné odporúčanie nepomohlo, pozrite si zopár detailnejších tipov aj s príkladmi.

1 | Predstavte sa

Nie je nič horšie, ako keď príjemca nevie, od koho email dostal. Pravdepodobne ho okamžite vymaže alebo označí ako SPAM. Dajte si záležať, aby sa správne zobrazovala adresa, z ktorej email posielate. V tele emailu musí byť logo, branding alebo iný podpis s kontaktnými údajmi, aby bolo jasné, kto email posiela. Príklad: Telekom.

email telekom

2 | Otestujte predmet správy

Na internete nájdete tisícky článkov o správnej dĺžke "subjectu" a o tom, že pred poslaním emailingu by ste vždy mali otestovať na menšej vzorke viacero alternatív predmetu správy. Na niekoho môže fungovať konkrétne racionálne posolstvo ako "Dnes poštovné zadarmo", v iných treba prebudiť zvedavosť, emócie alebo túžbu správu otvoriť. Príkladom je subject: "Chcete vyhrať jeden z 10 LCD televízorov?" Čo sa týka dĺžky predmetu rôzne štúdie naznačujú, že krátke predmety (do 50 znakov s medzerami) sú skvelé na "open rate" - čiže zvyšujú počet ľudí, ktorí email otvoria. Dlhšie a opisnejšie predmety síce viac prezradia, ale majú často vyššiu mieru prekliku a konverziu aj napriek menšej miere otvorenia. Na odosielanie emailov môžete používať od Outlooku, cez Mailchimp, Benchmark, Growmail, Silverpop, atď..., ich výhody a nevýhody sú však témou na iný článok.

3 | Myslite na mobily

Veľká časť vašich zákazníkov číta emaily na mobile. Zamyslite sa nad tým, čo je naozaj nevyhnutné dať do e-mailu. Zjednodušte obsah a zvoľte správne obrázky a fonty, aby aj na menšom displeji bolo všetko čitateľné a ideálne responzívne.

4 | Pošlite mail v správny čas

Aj keď je to veľmi diskutabilná téma, v email marketingu často úspešnosť prečítania správy závisí od situácie, v ktorej správa zastihne zákazníka. Mnohí odporúčajú najmä večerné hodiny a víkendy, kedy majú ľudia zvyčajne viac času a nie sú zahrnutí množstvom práce.

5 | Definujte cieľ

V online komunikácii je veľmi dôležite správne zadefinovať cieľ. V emaily by mal byť jasný definovaný cieľ a ten označený napríklad výrazným "call to action" tlačítkom. Ak chcete aby si príjemcovia pozreli váš nový produkt alebo video, musíte prispôsobiť obsah emailu. Z grafiky aj rozmiestnenia textu bude všetkým jasné, že ak už si email prečítali, musia pokračovať ďalej, aby sa dozvedeli viac.

newsletter websupport

Pozrite si to na príklade websupportu, ktorý augustový newsletter použil na odkomunikovanie nového nástroja, vďaka ktorému môže webstránku "vyklikať" aj človek bez programátorských znalostí. Tomu podriadili subjekt emailu, prvú časť s grafikou a taktiež hlavné call to action tlačítko.

Ak nemáte čo povedať alebo je cieľom emailu len "osloviť všetkých, na ktorých máme kontakt", možno o pár týždňov alebo mesiacov už nebudete mať komu tieto skvelé správy posielať...

6 | Personalizujte

Pod personalizáciou nemyslím oslovenie "vážený/á pán Novák" ale prispôsobenie frekvencie a obsahu emailu jeho publiku. Či už to urobíte na základe predošlých nákupov, alebo inej segmentácie, určite sa nesnažte osloviť úplne všetkých rovnakou správou. Každý zákazník má iné potreby a záujmy, prispôsobte sa a dosiahnete oveľa lepšie výsledky. Vždy sa snažte, aby obsah emailu mal pre vaše cieľové publikum jasnú správu, aký majú z toho benefit. Jeden z najlepších reklamných emailov, ktoré som dostal, bola pozvánka na besedu Jo Nesba od Martinusu, ktorý pozorne odsledoval  môj záujem o nákup kníh tohto autora. Email je personalizovaný, špecifický, graficky pútavý a má jasný cieľ - predaj vstupeniek na besedu. BTW: Vstupenky boli vypredané behom pár sekúnd 🙂

personalizovany email

7 | Umožnite jednoduchý odchod

Mnohí marketéri sa spoliehajú na staré pravidlá retencie -  ak niečo klientovi skomplikujem, pravdepodobne sa na to vykašle. Vytvorenie bariér na odhlásenie z emailu je rovnako nezmyselné, ako zamknúť zákazníka vo vašom obchode, pretože si od vás nechcel nič kúpiť. Ak zákazníka neoslovíte obsahom, nezachránite to tým, že nemá možnosť z emailu sa odhlásiť, pretože mu malým svetlo-sivým písmom na bielom podklade napíšete "Unsubscribe". Umožnite jednoduchý proces, ako sa ľudia môžu z vášho emailingu odhlásiť, a ak majú chuť, nech vám dajú aj spätnú väzbu, čo bolo dôvodom odhlásenia, aby ste sa mohli zlepšiť.

odhlasenie z emailu

1 comment

Leave a reply

  • trance

  • techno

  • synth-pop

  • soundtrack

  • smooth-jazz

  • rock

  • rap

  • r-b

  • psychedelic

  • pop-rock

  • pop

  • new-age

  • musicians

  • metal

  • melodic-metal

  • lounge

  • jazz-funk

  • jazz

  • index.php

  • house

  • hip-hop

  • heavy-metal

  • hard-rock

  • get.php

  • electronic

  • dubstep

  • drumbass

  • downtempo

  • disco

  • country

  • clubdance

  • classical

  • chillout

  • chanson

  • breakbeat

  • blues

  • ambient

  • alternative-rock