google analytics

11 dôvodov prečo používať google analytics

1 | Google Analytics je zadarmo

Ak nemáte milióny návštev mesačne, google analytics môžete používať úplne bezplatne.  Aj preto je jeden z najrozšírenejších a najpopulárnejších nástrojov na analytiku webstránok a aplikácií. Spoplatňuje sa len rozšírená verzia premium, ktorá má väčšie limity záznamov, podporu a pokročilejšie funkcie.

2 | Jednoduché zriadenie aj ovládanie

Aktivácia je rovnako jednoduchá, ako zaregistrovanie sa na gmail, potom už stačí len vložiť krátky kód na stránku a môžete sledovať, kto a čo robí na vašej stránke. Prehľadné a intuitívne rozhranie si dokáže osvojiť každý behom pár hodín.

3 | Podrobná analýza návštevníkov

Okrem základného počtu zobrazení stránky, či počtu návštev máte prehľad o demografii, záujmoch, zariadeniach vašich návštevníkov, o jazyku prehliadača, lokalite, zariadení, ktoré používajú, aj času, ktorý strávili na stránke atď.

4 | Meranie a vyhodnocovanie kampaní

Sledovanie marketingových aktivít nebolo nikdy jednoduchšie. Cez UTM kódy môžete rozlišovať rôzne kampane, médiá, formáty. Až na úroveň obrázku, či kľúčového slova budete vedieť rozlíšiť, aký mali jednotlivé aktivity efekt.

5 | Nastavte ciele a merajte konverzie

Nastavte a sledujte to, čo je pre vás najdôležitejšie. Nastavte si ako konverziu pridanie produktu do košíka, navštívenie stránky s úspešným dokončením objednávky, vyplnenie kontaktného formulára alebo čokoľvek, čo vám prináša biznis.

6 | Optimalizujte obsah aj reklamu

Potrebujete vedieť čo, všetko pomáha naplniť vaše konverzie? Pomocou asistovaných konverzií a rôznych atribučných modelov môžete sledovať aj kombináciu viacerých zdrojov návštevnosti. Pozrite sa, prečo a kde vaši návštevníci odchádzajú a ako sa zužuje predajný lievik "funnel" smerujúci k vášmu cieľu.

7 | Export a reporty na email

Potrebujete si uložiť niektorý z reportov v PDF formáte? Najzobrazovanejšie stránky do XLS tabuľky? Stačí kliknúť na export a vybrať požadovaný formát súboru. Chcete šéfovi alebo klientovi posielať pravidelný report? Analytics umožňuje nastaviť zasielanie reportu v rôznych formátoch a periodicite priamo do emailu a presne v čase, ktorý potrebujete.

8 | Vyhodnotenie trendov a historické porovnania

Chcete porovnať, ako sa darí vašemu e-shopu tieto Vianoce oproti rovnakému obdobiu minulý rok? Nie je nič jednoduchšie. Stačí zadať požadované dátumy a uvidíte tabuľky, grafy a percentuálne poklesy, či nárasty.

9 | Flexibilita a možnosť prispôsobovať

V google analytics si môžete prispôsobovať reporty, vytvárať vlastné pohľady. Tí pokročilejší zvládnu dokonca aj vlastné funkcie cez API. Môžete jednoducho vylúčiť vlastné návštevy (IP adresa..), aby ste získali  reálnejší pohľad na vaše publikum.

10 | Analýza vyhľadávania

Google analytics ponúka prepojenie na ostatné nástroje Google ako AdWords, či WebmasterTools, čo umožňuje ešte dôkladnejšie analyzovanie zdroja návštev a efektivitu jednotlivých kľúčových slov, na ktoré sa vaša stránka zobrazuje vo vyhľadávaní. Navyše máte možnosť sledovať aj vyhľadávanie priamo na vašej stránke.

11 | Návody a tipy zadarmo online

Ak chcete nájsť akúkoľvek funkciu alebo prehľad, stačí to vygoogliť a nájdete desiatky blogov a youtube videí s vysvetlením. Najviac však odporúčam oficiálnu google academy, kde sa môžete naučiť kompletne všetko aj s príkladmi.

Leave a reply

  • trance

  • techno

  • synth-pop

  • soundtrack

  • smooth-jazz

  • rock

  • rap

  • r-b

  • psychedelic

  • pop-rock

  • pop

  • new-age

  • musicians

  • metal

  • melodic-metal

  • lounge

  • jazz-funk

  • jazz

  • index.php

  • house

  • hip-hop

  • heavy-metal

  • hard-rock

  • get.php

  • electronic

  • dubstep

  • drumbass

  • downtempo

  • disco

  • country

  • clubdance

  • classical

  • chillout

  • chanson

  • breakbeat

  • blues

  • ambient

  • alternative-rock