remarketing

Remarketing - kráľ online marketingu

Predstavte si, že máte v obchode zákazníka, ktorý si vyberie váš produkt, je ochotný ho kúpiť, pridá si ho do košíka, príde do pokladne, no z akéhokoľvek dôvodu sa náhle rozhodne produkt nekúpiť. Nech je výpadok internetu, náhly telefonát rodinného príslušníka, alebo zabudnutá peňaženka. Podstata je, že z predaja nie je nič a zákazník sa vytratil preč z obchodu tak rýchlo ako prišiel. Čo teraz môžete urobiť? Vybehnete za ním na ulicu a vypýtate si telefónne číslo, aby ste mu zavolali a dokončili predaj? Vypýtate si emailovú adresu, aby ste mu mohli poslať ponuku, či pripomienku na produkt, ktorý mal v nákupnom košíku? Budete ho sledovať s letáčikom v ruke a nech sa pozrie kamkoľvek, budete sa mu snažiť pripomenúť nákup vo vašom obchode? Veľmi zjednodušene, toto všetko za vás v online svete dokáže urobiť remarketing.

Čo je a ako funguje remarketing?

Ako naznačuje samotný názov REmarketing označuje opätovné oslovenie návštevníka webovej stránky, alebo používateľa aplikácie marketingovou správou.

remarketing google adwords

1) Nasaďte remarketingový kód / pixel

Na stránku alebo do aplikácie umiestnite sledovací kód. Medzi najjednoduchšie a najpopulárnejšie patria remarketingové kódy z Google AdWords a vlastné publiká z Google Analytics, veľmi efektívny je aj remarketingový pixel z Facebooku. Práve vďaka týmto pár riadkom kódu na vašej stránke budete vedieť neskôr identifikovať a efektívne oslovovať návštevníkov. PS: Návod na pridanie google remarketing kódu.

2 ) Návštevník prichádza na webovú stránku a cez cookies je uložený do remarketingového zoznamu

Remarketingových zoznamov si môžete vytvoriť niekoľko (vybraný produkt v košíku, prihlásenie do newslettra, návšteva viacerých stránok....), môžete použiť aj negatívny remarketing, t.j. nezobrazovať reklamu návštevníkom, ktorí už konverziu spravili. AdWords ponúka základné

3) Špeciálnou kampaňou na remarketingový zoznam opätovne oslovite návštevníka bannerom, vo vyhľadávaní alebo videoreklamou

Využite presné cielenie a samostatnou reklamnou skupinou a vhodnou kreatívou oslovte návštevníkov, aby sa opäť vrátili na stránku. Veľmi efektívne sú dynamické remarketingové bannery, ktoré návštevníkovi zobrazujú presne ten istý produkt, ktorý v minulosti prezeral alebo pridal do košíka. Ak už nákup dokončil, môžete remarketing použiť na efektívny cross-sell, predajte napríklad k novému počítaču príslušenstvo, či softvér miesto toho, aby ste návštevníkovi naďalej ukazovali ďalšie notebooky len preto, že tam urobil konverziu.

4) Po kliknutí na remarketingovú reklamu návštevníka dostanete znovu na web s cieľom dokončiť konverziu

Remarketingové kampane musia smerovať na správnu stránku (landing page), aby ste neriskovali, že sa návštevník opäť na ceste ku konverzii niekde stratí. Zvážte aj vytvorenie samostatnej landing page pre remarketingové publiká s extra výhodou pre ďalšie zvýšenie efektivity.

remarketing po slovensky

Aké výhody prináša remarketing?

Keďže oslovujete ľudí, ktorí už na vašej stránke boli, zvyčajne má remarketingová kampaň

  • nižšiu cenu za klik, alebo impresiu
  • lepšie konverzie
  • vysokú návratnosť (ROI)
  • veľmi pokročilé možnosti cielenia

5 tipov pre efektívne remarketingové kampane

1| Aj remarketing treba zacieliť

  • do remarketingového zoznamu nedávajte všetkých návštevníkov stránky, ale len tých, kde očakávate najväčšiu mieru konverzie (môže to ovplyvňovať dĺžka návštevy aspoň X sekúnd, viacnásobná návšteva, dokončenie čiastočnej konverzie ako stiahnutie cenníka, či zdieľanie vášho obsahu na sociálnych sieťach).

2| Vytvorte obsah vhodný pre cieľové publikum

  • ak predávate fotoaparáty, vytvorte blog o fotení, kde dostanete publikum, ktoré môže mať o vaše produkty neskôr záujem. Robte recenzie, porovnania a ďalší obsah, ktorý často predchádza nákupu.

3| Snažte sa "doklepnúť" rozrobené

  • ak návštevník začal vypĺňať formulár a neodoslal ho, vyhľadával niečo na stránke, pridal si produkt do košíka, ale nezaplatil atď. Ak viete, že niekto čítal článok o určitej téme, snažte sa remarketingom podporiť na ďalší článok s podobnou, či nadväzujúcou tematikou.

4| Oslovte remarketingom emailovú databázu

  • nech sa snažíte písať akokoľvek zaujímavé emaily, určite je časť vašej databázy, ktorá si jednoducho vaše newslettre ani neotvorí. Použite tieto emailové adresy ako vlastné publikum na remarketingové kampane a vyskúšajte ich cieliť iným formátom.

5| Nevystrašte svojich návštevníkov

  • ak niekto odíde z vašej stránky a budete ich nahánať mesiace vašimi bannermi, nikam to asi nepovedie. Záujem časom opadáva, preto by ste si mali nastaviť vhodné časové obmedzenia s ktorými budete remarketing používať podľa toho aký produkt, či služby ponúkate.
  • zacieľte vaše remarketingové reklamy na obsahovo alebo kontextovo príbuzných weboch a vo vyhľadávaní na relevantné kľúčové slová, aby ste zvýšili mieru konverzie a efektivitu a nespamovali všade, kde sa vaši návštevníci pohnú.

Leave a reply

  • trance

  • techno

  • synth-pop

  • soundtrack

  • smooth-jazz

  • rock

  • rap

  • r-b

  • psychedelic

  • pop-rock

  • pop

  • new-age

  • musicians

  • metal

  • melodic-metal

  • lounge

  • jazz-funk

  • jazz

  • index.php

  • house

  • hip-hop

  • heavy-metal

  • hard-rock

  • get.php

  • electronic

  • dubstep

  • drumbass

  • downtempo

  • disco

  • country

  • clubdance

  • classical

  • chillout

  • chanson

  • breakbeat

  • blues

  • ambient

  • alternative-rock