google analytics - titulka

Google Analytics - základné ukazovatele

Než sa pustíte do komplexných reportov a vyhodnocovaní je dôležité poznať základné metriky Google Analytics. Tie najdôležitejšie, ktoré budete minimálne na začiatku sledovať sú relácie, používatelia, zobrazenia stránky, počet stránok na reláciu, priemerné trvanie relácie, miera okamžitých odchodov a percento nových relácií.

Existuje mnoho ďalších metrík a dát v Google Analytics, ktoré vieme sledovať, ale na začiatok určite potrebujeme poznať práve tieto. Prehľad týchto základných metrík ponúka Google Analytics v reporte s názvom “prehľad” (overview) v sekcii Publikum (Audience), ktoré nájdete v ľavom navigačnom okne.

Stručný prehľad základných metrík :

Sessions (Relácie)

google analytics - sessions

Relácia je návšteva stránky s určitou dĺžkou trvania (obvykle 30 minút). To znamená, že keď navštívite webstránku a prechádzate jednotlivými kategóriami, potom sa prekliknete na iný web a do 30 minút sa vrátite, tak sa do Google Analytics započíta jedna relácia.

Users (Používatelia):

Počet návštevníkov stránky, ktorí majú aspoň jednu reláciu na stránke. Na rozdiel od relácie táto metrika udáva informáciu o tom, koľko unikátnych ľudí navštívilo vašu webstránku.

Pageviews (Zobrazenia stránky):

Celkový počet stránok, ktoré ľudia navštívili v rámci celého webu. Vysoké číslo v porovnaní s reláciami znamená, že ľudia prechádzajú naprieč vašim webom, pozerajú si podstránky a neodchádzajú hneď preč.

Pages per session (Počet stránok na reláciu):

Priemerný počet stránok videných užívateľom počas jednej relácie. Vyššie číslo znamená, že ľudom sa vaša webstránka páči (pozerajú sa na viac podstránok) a majú zvýšený záujem o vašu spoločnosť alebo blog. Svedčí to aj o tom, že prelinkovanie na vašej stránke funguje dobre.

Average session duration (Priemerné trvanie relácie):

Udáva koľko priemerne trávi používateľ času na stránke počas jednej relácie. Pričom platí, čím dlhšie, tým lepšie.

Bounce rate (Miera okamžitých odchodov):

Percento relácií, ktoré obsahujú len návštevu jednej stránky. Inak povedané ľudia, ktorí navštívili jednu stránku a hneď odišli. Väčšinou veľký bounce rate značí, že ľudia odchádzajú z webstránky, pretože na nej nenašli to, čo hľadali. Pri jednostránkových weboch je táto metrika menej vypovedajúca.

google analytics - new visitors

Percent of new sessions (Percento nových relácií):

Tento údaj hovorí o tom, koľko nových návštev sme mali na webstránke za určité obdobie. Ideálny stav je, keď na web chodia noví návštevníci, ale aj vracajúci sa.

Leave a reply

  • trance

  • techno

  • synth-pop

  • soundtrack

  • smooth-jazz

  • rock

  • rap

  • r-b

  • psychedelic

  • pop-rock

  • pop

  • new-age

  • musicians

  • metal

  • melodic-metal

  • lounge

  • jazz-funk

  • jazz

  • index.php

  • house

  • hip-hop

  • heavy-metal

  • hard-rock

  • get.php

  • electronic

  • dubstep

  • drumbass

  • downtempo

  • disco

  • country

  • clubdance

  • classical

  • chillout

  • chanson

  • breakbeat

  • blues

  • ambient

  • alternative-rock