zákazník

Ako sa správať k zákazníkom?

Nech už podnikáte v zdravotníctve, v gastro službách alebo v priemysle, počítajte s tým, že konkurenciu budete mať vždy veľkú. Každý rok zaznamenávajú úrady veľký nárast podnikateľských subjektov, pričom mnoho z nich prichádza zo zahraničia, pretože práve na Slovensku získali výhodné podnikateľské podmienky a povedzme si úprimne - lacnú pracovnú silu.

Ako sa ale správať k zákazníkom, keď chcete, aby si od vás niečo kúpili a nenamierili si to práve k vašej najväčšej konkurencii? Najskôr sa treba zmieriť s tým, že všetkých zákazníkov na svoju stranu určite nezískate. Nasledujúce rady vám ale pomôžu väčšinu týchto zákazníkov presvedčiť bez toho, aby ste na nich tlačili, že práve váš produkt/ služba je to najlepšie, čo môžu dostať.

Nevnucujte im produkt

Zákazníci, nielen tí na Slovensku, ale aj vo svete, sú alergickí na vnucovanie produktov. Obchodom, kde majú takýchto predajcov, sa začnú po zlej skúsenosti vyhýbať. Samozrejme, že každý predajca sa snaží svoj produkt vychváliť a presviedča potencionálneho zákazníka, že práve ten jeho produkt je ten najlepší. Netreba to však robiť násilne. Dajú sa nájsť aj iné spôsoby, ako presvedčiť zákazníkov, že váš produkt je dobrý a že stojí za to, aby si ho zákazník kúpil. Môžeme spomenúť napríklad predaj po telefóne, pravidelné prispievanie pozitívne ladených príspevkov na fan page vašej firmy, reklama v televízii, billboard atď.

zákazník - predaj po telefóne

Je nutné, aby ste si ešte predtým, ako vstúpite na podnikateľský trh, spravili prieskum trhu. Potrebujete poznať cieľovú skupinu, na ktorú sa máte zamerať. V opačnom prípade nebudete produkovať zisk a skôr, či neskôr určite skrachujete.

Vymenujte pozitívne, ale aj negatívne vlastnosti produktu – zákazník si bude ceniť úprimnosť

Keď za vami zákazník príde a poprosí vás o radu, nesnažte sa mu vymenovávať len všetky pozitívne vlastnosti. Zákazník automaticky vycíti, že nie je niečo v poriadku a produkt si nekúpi. Snažte sa o produkte hovoriť pozitívne vlastnosti, ale aj nejaké tie negatíva. Správajte sa, ako by ste boli ďalší zákazník, ktorý má o produkt tiež záujem. Zákazník musí vycítiť, že čo-to o produkte viete a budete mu nápomocný, keďže on nemá o ňom žiadne informácie.

Buďte pozitívne naladený, neprenášajte súkromné problémy do práce

zákazník - usmievavý predajca

Zákazník hneď po vstupe do obchodu si potrebuje byť istý, že bez informácii, ktoré potrebuje vedieť, určite neodíde. Každý predávajúci musí byť pozitívne naladený. Nemôžu ho ovplyvňovať súkromné problémy, nech sú akokoľvek vážne. Predstavte si, že idete kupovať napríklad nové topánky na zimu a na vás sa namiesto ochotného usmievavého predajcu bude pozerať neochotný odutý zamestnanec, na ktorom vidno, že nemá záujem pomôcť zákazníkom a v práci je len z povinnosti a nie preto, lebo ho práca baví. Kúpili by ste si od neho produkt, keď nebude ochotný vám poradiť? Určite nie. Nikdy neviete, zákazníci môžu podať na vás sťažnosť a máte problém. Tak ako si firma, ktorej predmetom podnikania sú telefonické služby môže skontrolovať zamestnancov prostredníctvom služby Mystery calls, tak si aj vás môže majiteľ firmy, poprípade prevádzkar skontrolovať a prísť v neohlásenom čase.

Leave a reply

  • trance

  • techno

  • synth-pop

  • soundtrack

  • smooth-jazz

  • rock

  • rap

  • r-b

  • psychedelic

  • pop-rock

  • pop

  • new-age

  • musicians

  • metal

  • melodic-metal

  • lounge

  • jazz-funk

  • jazz

  • index.php

  • house

  • hip-hop

  • heavy-metal

  • hard-rock

  • get.php

  • electronic

  • dubstep

  • drumbass

  • downtempo

  • disco

  • country

  • clubdance

  • classical

  • chillout

  • chanson

  • breakbeat

  • blues

  • ambient

  • alternative-rock