sociálne siete

9 tipov ako využiť sociálne siete

Či vaša značka má komunikovať na sociálnych sieťach, nechám ako rečnícku otázku. V dnešnej dobe si len málo odvetví môže dovoliť úplne ignorovať sociálne média. Dôležitejšie je prísť na spôsob, ako využiť sociálne média čo najefektívnejšie. Pozrite sa na 10 tipov, ako vytvoriť úspešnú stratégiu pre značku, či spoločnosť na sociálnych sieťach.

1| Vyberte si len vhodné sociálne siete

Jednou z najčastejších chýb spoločností je, ak sa v online prostredí rozhodnú klopať na nesprávne dvere. Ak nemáte zaujímavé fotky a videá, netlačte sa na Instagram, YouTube, či Pinterest. Tieto sociálne siete by mali používať najmä značky, ktoré svoje publikum vedia očariť fotkami, infografikami a pútavými obrázkami. Profesionálne a odbornejšie témy sa určite hodia viac na LinkedIN a Twitter, aj keď tieto siete na Slovensku ešte stále nemajú veľkú penetráciu a tak nimi určite oslovíte menej ľudí ako na Facebooku.

sociálne siete

2| Definujte si ciele

Ak podnikáte v online svete, cieľom by malo byť dostať cez sociálne siete návštevníkov na vašu stránku. Sociálne siete nie sú priamo predajný kanál, no budujú dôveru, vzťah a lojalitu. Navyše ak to robíte dobre, pozitívne vplývajú na SEO vašej stránky, preto sú veľmi dobrým pomocníkom v online stratégii.  Pre značky a spoločnosti, ktoré sa viac sústredia na služby, alebo tradičné kamenné prevádzky môže byť preklik na firemnú stránku zbytočný krok navyše. Cieľom by malo byť suplovanie zákazníckej starostlivosti, alebo aby komunikácia zasiahla cieľovú skupinu. Aj preto dnes mnohé reštaurácie uverejňujú denné menu aj ako status na facebooku, či operátori odpisujú na facebooku na tisícky dotazov miesto volaní na kontaktné centrum. Ciele typu získať X tisíc fanúšikov alebo získať Y likeov na príspevok, by mali byť len sekundárne.

3| Zistite, kto je vaše publikum

Veľa firiem preinvestuje veľa peňazí v marketingu neefektívne preto, že nepozná svoje publikum. Naplánujte si, alebo analyzujte koho svojou komunikáciou oslovujete aktuálne. Mali by ste vedieť kto sú vaši fanúšikovia, aké majú problémy, čo ich trápi. Ako im dokážu vaše produkty a služby pomôcť? Ako na túto komunitu komunikuje vaša konkurencia? Čo od vás na sociálnych sieťach očakávajú? Môžu to byť zľavy pre verných, exkluzívne informácie, recenzie, novinky, fotky z eventov, zákaznícký servis a poradenstvo, či jednoducho byť členom istej komunity.

4| Pripravte si obsah

Snažte sa premyslieť aspoň 10-20 príspevkov, predtým ako sa pustíte zverejnenia svojho verejného profilu. Na sociálnych sieťach je dôležité, aby ste obsah pridávali pravidelne. Nemusí to byť každý deň, pre niektoré odvetvia a média stačí jeden príspevok týždenne. Zamerajte sa na to, aby príspevky mali jednotný štýl, tón a boli vytvorené s nejakým konceptom, ktorý má hlavu a pätu a dá sa tvoriť dlhodobo. Pre kaviarne to môžu byť recepty na skvelé koláče, alebo rôzne zaujímavosti o káve, obchod s náradím, či záhradníctvo môžu uverejňovať aj takéto tipy a návody pre kutilov.

facebook prispevky

5 | Veďte s fanúšikmi dialóg

Ak je niečo na sociálnych sieťach podceňované, tak schopnosť okamžite získavať relevantnú spätnú väzbu. Komunikácia musí byť obojsmerná a nejde len o uverejnenie vašich noviniek, ale aj o okamžité odpovede na otázky aj komentáre fanúšikov. Klient musí mať pocit, že na firma na drujej strane otázky a požiadavky rieši. Sociálne siete majú svoje pravidlá a spôsob komunikácie, ak sa zákazník rozhodne sťažovať cez facebook a nie podnetom na obchodnú inšpekciu, očakáva jednoduché vyjadrenie ľudskou rečou a nie odpoveď od právnika v lehote do 30 dní. Miesto formálnych tlačových správ o vašej firme komunikujte otvorenejšie a úprimnejšie. Pridávajte príspevky o zákazníkoch, uverejňujte rôzne príbehy ako vaši fanúšikovia používajú váš produkt, vytvárajte zážitky a emócie k vašej značke.

6 | Komunikáciu odlahčite humorom

Pokúste sa o neformálnejší tón, odlahčite vážne témy, alebo sa pokúste reagovať zábavnou formou na aktuálne udalosti. Na sociálnych sieťach ľudia hľadajú aj zábavu a je to skvelý nástroj, ako získať pozornosť. Samozrejme všetko má svoje hranice a musíte zvážiť, čo je vhodné pre vaše publikum. Určite sa vyhýbajte vulgárnym vtipom, urážkam atď...

7 | Zamerajte sa na originálne príspevky

Aj keď môžete do redakčného plánu zaradiť aj príspevky, ktoré práve letia v odvetví, môžete retweetovať a sharovať obsah iných, ale ak sa chcete odlíšiť, musíte tvoriť aj vlastný originálny obsah. Či to budú informácie zo zákulisia, recenzie, rozhovory a fotky zamestnancov, alebo vaše štatistiky v infografike, snažte sa fanúšikom priniesť unikátny obsah, ktorý ich zaujíma.

8 | Zapojte fanúšikov do rozhodovania

Nech sa potrebujete rozhodnúť o názve nového produktu, možnosť hlasovať čo zaradiť do menu, alebo len navrhnúť tému narodeninového večierka vašej firmy, nechajte o niektorých záležitostiach rozhodnúť vašich zákazníkov. Dajte im pocit výnimočnosti.

9 | Robte to profesionálne

Snažte sa vyvarovať preklepom a chybám v texte. Používajte obrázky na ktoré máte práva, sú v dostatočnom rozlíšení a upravujte ich tak, aby pôsobili profesionálne. Ak nemáte v tejto oblasti žiadne skúsenosti, môžete si svojim konaním na sociálnych sieťach niekedy viac ublížiť ako prilepšiť. Ak nemáte zamestnanca (ideálne špecialistu na online marketing, alebo aspoň talentovaného samouka), ktorý sa vám o sociálne média bude starať, je lepšie osloviť profesionálnu digitálnu agentúru, alebo freelancera.

Leave a reply

  • trance

  • techno

  • synth-pop

  • soundtrack

  • smooth-jazz

  • rock

  • rap

  • r-b

  • psychedelic

  • pop-rock

  • pop

  • new-age

  • musicians

  • metal

  • melodic-metal

  • lounge

  • jazz-funk

  • jazz

  • index.php

  • house

  • hip-hop

  • heavy-metal

  • hard-rock

  • get.php

  • electronic

  • dubstep

  • drumbass

  • downtempo

  • disco

  • country

  • clubdance

  • classical

  • chillout

  • chanson

  • breakbeat

  • blues

  • ambient

  • alternative-rock